Outdoor park

ChallengeRun

Diverse programma's boordevol actie en avontuur. Ideaal voor teambuilding!

Challenge Run

De Challenge Run is een actief outdoor parcours op het nabij gelegen Go Challenge terrein. De Challenge Run bestaat uit diverse uitdagingen zoals het hoogteparcours, de klimtoren, boogschieten en kanovaren. Deelnemers leren zichzelf uit te dagen, samen te werken en communiceren.


Boeken


De Challenge Run  is een echte aanrader om bij te boeken! ​​
 

Groepsgewijs

Bij de ChallengeRun gaan de deelnemers groepsgewijs actief aan de slag met als doel het behalen van zoveel mogelijk punten. Het gaat niet alleen om rennen en klimmen, maar de deelnemers leren ook duidelijke instructies te volgen van klas- of teamgenoten en zelfs om te gaan met de meest moderne apparatuur zoals de nieuwste GPS-systemen.

Uiteraard zijn er speciaal opgeleide instructeurs en medewerkers aanwezig op het terrein om de veiligheid van alle activiteiten te garanderen. Bovendien zijn alle speeltoestellen goedgekeurd en gezekerd door een veelvoud aan veiligheidssystemen.




 
     
    1. Hoogteparcours
Hoogte parcours   Het hoogteparcours bestaat uit 14 hindernissen op vijf meter van de grond. Gezekerd en voorzien van een valhelm leggen de deelnemers het parcours af. Men zit vast aan het expoglider-systeem, waarmee het mogelijk is het gehele parcours veilig af te leggen
     
    2. Blaaspijpschieten
Blaaspijpschieten   Na een korte instructie wordt geschoten met een blaaspijp. Uiteraard mag er geoefend worden, maar na een paar schoten is het toch tijd voor het echte werk. Wie weet de roos te raken en maakt kans op het winnende stempel?
     
    3. Kanovaren
Kanotocht   Varend op het water gaan de deelnemers op zoek naar verborgen letters rondom het water. Het zoeken wordt vergemakkelijkt met behulp van een schatkaart, maar aan het einde van de tocht moet er toch nog even gepuzzeld worden om het juiste woord te vinden.
     
    4. Bungeerun
Bungeerun   De deelnemers worden aan een heupgordel en elastieken bevestigd. Iedere loper krijgt een met klittenband omrand kussentje in de hand en rennen maar! Het doel is om deze kleefkussentjes zo ver mogelijk te plaatsen. Dit wordt bemoeilijkt door de eerder genoemde elastieken.
     
    5. Handboogschieten
handboogschieten   Na een uitleg over hoe om te gaan met de bogen, wordt op grote stro-schijven geschoten. Rust, concentratie en ademhaling spelen een grote rol om de pijl trefzeker in het doel te schieten.
     
    6. Jacobsladder
    Op de Jacobsladder moeten 3 deelnemers samen op hoogte klimmen. Het doel is de bovenste sport te bereiken en daar op te gaan zitten. De deelnemers mogen elkaar helpen maar mogen de ophangdraden van de Jacobsladder niet aanraken.
     
    7. Aquaroller
aquaroller   3 tot 4 deelnemers bewegen zich voort in een met lucht gevulde, 2 meter grote rol op het water. Dit is echter moeilijker dan het lijkt, hierbij is balans gevraagd. Ook voor de toeschouwers is het leuk om te zien, de deelnemers lijken net hamsters in een looprad.
     
    8. Kratstapelen
kratstapelen   Bij kratten stapelen staat één deelnemer op een groeiende stapel kratten, waarbij hij of zij door de rest van de groep kratten krijgt aangereikt. Hoe hoger de stapel, hoe spannender het wordt! Uiteraard wordt degene bovenop de krattentoren ook hier gezekerd..
     
    9. Klimtoren
klimtoren   Op de zes meter hoge klimtoren zijn verschillende klimroutes uitgezet, met een gevarieerde moeilijkheidsgraad, waarmee stempels kunnen worden verdiend. Deelnemers worden gezekerd waardoor een plotselinge val wordt voorkomen.
     
    10. Boulderwand
boulderwand   Bij boulderen moet uitdaging worden gezocht in de variatie, moeilijkheidsgraad en speltoevoegingen. Dat maakt het boulderen uitdagend en gevarieerd. Een betere klimmer mag bijvoorbeeld maar één kleur klimgreep gebruiken. Of men moet geblinddoekt zijwaarts klimmen.
     
    11. Bikestepper
bikestepper   Een kruising tussen een step en een fiets; zo zou je onze Bike stepper kunnen omschrijven. Staand op houten pedalen beweeg je jezelf voort. Met maar liefst zeven versnellingen, zodat je je tegenstander kunt verslaan om zo het felbegeerde stempel in de wacht te slepen.
     
    12. Trapezesprong

 
  De deelnemer beklimt, gezekerd en wel, een vijf meter hoge paal met daarop een plateau. Eenmaal daar aangekomen wacht hem of haar de trapeze, die anderhalve meter verderop hangt. Wie durft de sprong aan?
     
    13. GPS-Labyrinth
gps labyrinth   Door de juiste Waypoints op de GPS-ontvanger te kiezen vindt men de volgende opdracht die naar de uitgang van het Labyrinth voert.
     
    14. Tuberace
  Met slechts een opgeblazen binnenband van een vrachtwagen en een peddel moet je het water op, als dat maar goed gaat. Na één ronde om het eiland is een stempel snel verdiend.
     
    15. Twistladder
Twist ladder   Doel van dit spel is om via de touwladder de top te bereiken. Helaas is de touwladder dusdanig instabiel dat deze direct omdraait zodra je je voet er op zet.
     
    16. Wateroversteken
wateroversteken   Zonder natte voeten de andere oever bereiken, daarvoor zijn er vijf wateroversteken die het eiland met het vaste land verbinden. Bekwaamheid is hier gevraagd.
     
    17. Portofoontocht
portofoontocht   Twee deelnemers in de commandopost hebben de vragen, terwijl de andere deelnemers de antwoorden in het veld moeten zoeken. Hier gaat het om de juiste communicatie met en vertrouwen op elkaar.
     
    18. Kompasloop
kompasloop   Aan de hand van een beschrijving, een kompas en door goed te lezen en te tellen vindt men de locaties waar de opdrachten gemaakt moeten worden.
     
    19. Zorbbal parcours
    Een Zorb is een opblaasbare bal van ca. 3,5 meter doorsnee. Er is een gat om in een tweede binnenbal te komen, waarin je met gordels gezekerd wordt. Er is telkens 1 deelnemer in de bal. Hij of zij wordt door de andere teamleden langs een parcours op tijd gerold.
     
    20. Klimpiste